I DON’T LOOK BACK, I LOOK BEYOND

release me

my day maj 7, 2008

Filed under: Vardag — idakarlsson @ 6:38 e m

Vet att det har varit många inlägg den här senaste timmen, men jag fick lust att skriva lite om vad som har hänt i allmänhet idag.

Jag var på Ullvigymnasiet idag och gjorde teoriprov till estetiska musikprogrammet. Spelade också upp mitt a-instrument, gitarr, inför två lärare och två 3:or. Det var lite nervöst faktiskt, kändes som att man sökte in till Idol eller nåt. Provet var ju helt jag vet inte vad, det var svårt. Man skulle liksom skriva hur en speciell not ser och så, svårt att förklara. Det där höll på till elva ungefär, efter det så gick jag faktiskt hem. Det var temadag på skolan och jag hade ingen aning om vart de i min klass var, så jag blev kvar hemma. Senare på eftermiddagen så stack jag och mamma till loppiset här i stan, jag hittade tre böcker och två sjalar. Sen åkte vi och handlade, och det var då som jag bröt mitt godislöfte.

Nu ikväll blir det Barnmorskorna, Morgonsoffan och Sverige Pussas Och Kramas. Varför jag följer det första nämnda är för att jag funderar på att bli just barnmorska faktiskt. Tänk att få vara med och bevittna mirakel liksom.

 

Lämna en kommentar